Wednesday, January 28, 2009

Mansuh semua sayap UMNO?...


Tengku Rithaudeen -"Saya fikir perlukah ada Puteri dan Putera kerana lagi ada Puteri dan Putera banyak lagi main (guna) duit."


Walaupun politik wang (atau lebih tepat lagi, rasuah) amat membimbangkan dalam usaha untuk membangkitkan kembali keutuhan UMNO, saya kira tak payah disarankan supaya sayap muda Puteri UMNO dan Putera UMNO dimansuhkan. Ini bukan caranya.

"Marahkan nyamuk, kelambu dibakar" tidak boleh diambil pakai. Seperti jugalah dalam perang habis-habisan ke atas wabak denggi yang berlaku sekarang. Bagaimana tindakan perlu di ambil ke atas mereka yang enggan patuh kepada peraturan supaya dibersihkan sekitar kawasan kediaman, kilang dan sebagainya, begitu jugalah usaha pesat pembersihan perlu disokong oleh semua pihak dalam UMNO tanpa mengambilkira sayap. Ia perlu menjadi komitmen yang ikhlas dan bukan sekadar sandiwara. Keikhlasan boleh dicetuskan apabila kita bertanyakan kepada suara hati sebagai seorang Islam...bukankah mungkin segala negatif yang berlaku dalam UMNO sekarang ini amaran Allah?

Dan jika ia amaran, apa kata kita berusaha melakukan sesuatu berpandukan iktibar?

Yang penting di sini ialah individu itu sendiri. Kita tepuk dada dan tanya selera. Sikap pincang individu yang patut dibanteras dan bukan mencantas sekali pucuk sihat yang jelas berpotensi untuk tumbuh segar sekiranya dibelai dan dipupuk dengan penuh komitmen.

Rasional Tengku Rithaudeen keterlaluan, tetapi jika disorot di sebalik maksud nyata itu, kita akan mendapati satu mesej yang begitu positif. Satu mesej yang mencabar seluruh ahli Putera dan Puteri UMNO supaya berusaha lebih kuat untuk membuktikan tahap integriti masing-masing...apa sumbangan anda kepada misi mulia ini?

Kecaman, kritikan balas yang reaktif tidak sepatutnya menjadi modal sebagai reaksi saranan Tengku Rithaudeen.

3 comments:

UMNO Cawangan Gombak Selatan said...

Assalamualaikum.. Salam Perjuangan. Sahabatku, kami dari UMNO Caw. Gombak Selatan begitu bangga dan rasa terharu atas pembabitan anda dalam mengikuti perkembangan politik melalui Blog.

Sama-sama kita memperhebatkan lagi blog kita dalam memberikan informasi sebenar mengenai keikhlasan perjuangan kita.

Sampaikan salam buat Ketua UMNO Bahagian ikhlas dari Ketua UMNO Cawangan Gombak Selatan

Kami sentiasa bersama anda.. Hidup UMNO.. Hidup Malaysia..

IKHLAS DARI,
UMNO CAWANGAN GOMBAK SELATAN
BAHAGIAN WANGSA MAJU

p/s : Blog anda dlm senarai link kami. Layari www.umnogombakselatan.blogspot.com

Unknown said...

Suka dicadangkan pihak UMNO menghubungi En Saiful 013-365 5715 bagi mengadakan suatu program ceramah tertutup bertajuk BANGSA MELAYU MENGIKUT ULAMA AHLU SUNNAH WAL JAMAAH. Kumpulan ini terdiri daripada anak-anak murid tok guru pondok yang giat berdakwah secara sukarela menyedarkan masyarakat tentang kekufuran PAS dari segi aqidah. Mereka tidak mengharapkan sebarang bayaran dan apa yang dilakukan ialah bersifat fisabilillah

Bingai @ Bangang said...

Maaf tuanpunya blog sebab lari tajuk,
Saya masih lagi dengan penutupan IKYS tumpang letak dalam topik terbaru tuan.

Kepada yang ingin mengetahui lebih lanjut tentang IKYS sila ke blog saya di http://tendangterajang.blogspot.com/2010/07/ikys-rugi-atau-nak-cari-untung-pintas.html
Luahan hati bapa saudara kepada salah seorang pelajar IKYS

aku yang bingai