Friday, February 15, 2008

Kebingungan Barisan Alternatif

Berapa lama agaknya pakatan DAP- PAS- PKR boleh bertahan? Apakah rakyat boleh mempercayai bahawa mereka boleh menubuhkan kerajaan? Bijakkah jika mana mana kaum kehilangan suara dalam kerajaan? Apa jua masalah dan ketidakpuasan hati rakyat daripada mana-mana kaum boleh diperjuangankan tetapi mereka mestilah BA berada dalam kerajaan dulu, baru ada orang mahu mendengar.

Semasa Anwar dalam kerajaan dahulu, apa yang dia tak buat? Kawan baiknya pun towkay Magnum, tapi sekarang dia menuduh orang lain pulak. Berapa banyak pink-form di berikan kepada orang Sabah semata-mata kerana hendak membeli sokongan dalam UMNO pada 1993 untuk mengalahkan Tun Ghaffar Baba? Inikah orang yang amanah? Cara naik dalam kerajaan pun korup. Sekarang dia nak perkudakan DAP dan PAS pula.

Anwar, PAS dan PKR bejanji akan membelanjakan RM10 billion bagi tujuan untuk menurunkan harga minyak, padahal sekarang ini pun Kerajaan terpaksa berbelanja menampung subsidi RM36 billion. Mana masuk akal? Keuntungan PETRONAS 80% adalah daripada perusahaan dan perniagaan di luar negara. Apakah kita nak membiarkan Anwar menghancurkan Petronas sedangkan ia satu-satunya syarikat global negara yang paling maju. Tak masuk akal langsung.

Semasa Anwar jadi TPM, bapanya, adik beradiknya, mertuanya - semua menjadi kaya raya. Sesetengahnya menjadi Pengarah di berpuluh-puluh syarikat dan mendapat milik saham secara percuma. Apa namanya tu?

Masyarakat India kita adalah juga rakyat kita, apa logiknya dibawa aduan kepada negara India? Siapa yang menyibuk pergi ke India bersama dengan HINDRAF bagi mengadu supaya India mencampuri hal dalaman negara kita? Bukankah ini kerja pengkhianat? Mahukah kita serahkan kuasa kepada orang macam tu?

Di zaman kemelesetan ekonomi seluruh dunia sekarang, apa untungnya kita adakan demonstrasi-demonstrasi jalanan yang menakut-nakutkan pelawat dan pelancung sedangkan pendapatan negara masakini banyak bergantung kepada sektor pelancongan? Jangan lupa majoriti rakyat masih menyokong kerajaan yang sedia ada. Dalam hal ini langkah memilih mereka akan hanya menggalakkan mereka menjadi lebih ghairah dan ganas.

Apakah kita sanggup melihat sektor pelancongan negara merosot sedangkan ia baru nak naik?

No comments: